vrijdag 26 juni 2009

Mijn eerste stapjes met bloggen (+ 1e en laatste keer in het Nederlands)

wat ik laatst had meegemaakt leek me wel leuk om met jullie te delen.

Ik liep vandaag met een vriend in Amsterdam en hij liet me iets ongelooflijks zien. Hij beweerde dat hij mensen kon afstoppen op straat en ze kon aanspreken en een praatje met ze kon maken.

Nu heb ik zelf ook vaak wel het idee gehad en het bewijs gehad dat het kan. Maar meestal was ik dan heel erg blij vanwege iets en dan sta ik sowieso heel erg open voor dingen, dus ook mensen. Dan denk ik er ook niet over na dan 'gebeurt het gewoon af en toe'. Maar nu voelde ik me totaal niet in die stemming. Ik voelde me gewoon rustig. En kreeg het idee als ik het nu zou doen dat ik zoiets dan op 'voorbedachte rade' zou doen omdat het niet spontaan was maar van tevoren al afgesproken.

Voor de grap daag ik hem uit en hij deed wat hij beweerde, alleen de twee mensen die hij probeerde 'af te stoppen' liepen langs hem heen alsof hij niks betekende. Maar in zijn 'falen' zag ik reden tot een leuk sociaal experiment op het moment dat je niet echt heel veel zelfvertrouwen hebt.

Dus ik stop voor de lol mensen af en geef de mensen die ik afstop een welgemeend compliment (ik stopte alleen mensen af die me interessant leken) en zag dus gewoon dat het kon. Je kon dus eigenlijk gewoon echt mensen ontmoeten op straat! Opvallend was dat bijna iedereen ook echt stopte om te luisteren wat ik te zeggen had.

En op het laatst ontmoette ik een stelletje en 'raakte aan de praat' met vooral de jongen en bleek dat hij cello speelt (en ik maak muziek op de pc) en nu heb ik zijn emailadres. Voor als ik een keer een echt instrument wilde opnemen (zijn woorden).

Ik had zelf nooit gedacht dat zoiets op zo'n manier kon gebeuren, ondanks dat ik al redelijk veel heb 'gezien' met mensen ontmoeten op locaties waar het niet heel snel gebeurt. Haha ik vind het gewoon super! En ik kan dit soort type inzichten handig gebruiken als ik door Europa aan het reizen ben! (ik ben geslaagd voor VWO, next stop Europe!)

Ik ga nu weer uit nieuwsgierigheid hetzelfde in mijn eentje doen wat ik toen met mijn vriend deed. Al is het alleen al om minder verlegen te worden en meer mensenkennis te krijgen. Niet dat ik super verlegen ben alleen soms houdt het me nog wel tegen. Verder ben ik ook nieuwsgierig wat er nog meer kan gebeuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten